Vitaminbomba – járvány idejére, vagy ha fogyni akarsz

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Az újév kezdetével nagyon sokan elhatározzák, hogy ebben az évben változtatni fognak életmódjukon. Több sport, egészséges táplálkozás és a fogyókúra…  Ilyenkor, télen, járványok idején elengedhetetlen a plusz vitamin annak érdekében, hogy az immunrendszer ne gyengüljön le… Most egy szuper vitaminbombát hozott kolléganőnk, Sárossy Petra, ami a diétázni készülőknek is jól jöhet. Petra a szuper recept minden összetevőjéről elmondja, miért jó a szervezetnek.
Zöld turmix

Hozzávalók:

1 db banán

1 db zöldalma

30-40g bébispenót (egy maréknyi)

1 tk chia mag vagy lenmag (kihagyható)

3- 4 dl víz

fotó: Sárossy Petra

Persze ez csak egy alap recept, amit ízlés szerint lehet bonyolítani, akár kivivel (2-3 db) vagy naranccsal, úgy még intenzívebb és finomabb lesz. Ha például több banánt teszünk hozzá, sűrűbb és laktatóbb lesz, ezáltal ki lehet hagyni a tízórait vagy az uzsonnát. Sőt! Még vacsorára is tökéletes, amit én diéta idején örömmel alkalmazok.

Elkészítés:

Először is megpucoljuk az almát és a banánt, majd apró darabokra vágjuk, hogy könnyebben tudjuk turmixolni.

fotó: Sárossy Petra

Ezután megmossuk a spenótot és mehet minden a turmixgépbe. Én chia magot is szoktam bele tenni. Hozzáadunk 3-4 dl vizet és krémes állagúra turmixoljuk, ezután fogyaszthatjuk is!

fotó: Sárossy Petra

Először kicsit féltem tőle, mert nem szeretem a spenótot, de aggodalomra nem volt okom, hiszen szinte nem is érezni a spenót ízét, a banánét viszont annál inkább.

fotó: Sárossy Petra

Egyébként a spenótnak nagyon sok jótékony hatása van. Tele van vassal és klorofillal, rostjai jó hatással vannak az emésztésünkre. Rendkívül jó a vérszegényeknek, illetve a növésben lévő gyerekeknek. Tele van K-vitaminnal is. Ezen kívül a spenót tartalmaz magnéziumot és nagyon alacsony a kalória-, valamint a zsírtartalma.

fotó: Sárossy Petra

A chia mag és a lenmag pedig szintén rengeteg olyan tápanyagot tartalmaz, amely az emberi szervezet számára nagyon hasznos lehet. Rost, fehérje, omega 3-, kálcium, vitaminok és ásványi anyagok sokasága megtalálható ebben a picike kis magban. Csökkenti a vércukorszintet és elősegíti az emésztőrendszer jó egészségi állapotát!

Fogyasszátok egészséggel!

Fotó és szöveg: Sárossy Petra


  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Hirdetés