„Ez most nagyon meggy!” –

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kampányt indítanak annak érdekében, hogy több meggyet egyenek a magyarok. Magyarország nagyhatalomnak számít a meggytermelésében, a rendkívül egészséges gyümölcs fogyasztása ugyanakkor alacsony. Ennek megváltoztatását célozza az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum “Ez most nagyon meggy!” szlogennel indított, meggyfogyasztást ösztönző kampánya.

A kampányban felhívják a figyelmet arra, hogy a meggy kiváló magyar gyümölcs – tele vitaminokkal és mindenféle jóval, ami a szervezetnek elengedhetetlen. A meggyfogyasztás mellett számos érv szól: a gyümölcs sok antioxidánst tartalmaz, kiváló vértisztító, kálium- és kalciumtartalma kedvező, emellett jelentős B-vitamin forrás. Ennek ellenére a magyarországi meggyfogyasztás alacsony.

A sérült meggyszemeket válogatja egy szüretelő egy palkonyai meggyültetvényen 2019. június 5-én. MTI/Sóki Tamás

Az Agrármarketing Centrum már évek óta jelen van fesztiválokon különböző kampányokkal, kóstoltatásokkal. Ezekkel hatékonyan érik el a tudatos vásárlásra legfogékonyabb fiatal korosztályt. A meggyfogyasztást ösztönző kampány a hétvégén Zamárdiban, a Balaton Sound Fesztiválon is tart, a fesztiválozók két napig kóstoltatják a meggyet, emellett a budapesti Allee bevásárlóközpontban is lesz meggykóstoltatás öt alkalommal, 2019. július 8-12 között.

forrás: Pixabay

A vidékfejlesztési programban támogatják az ültetvényfejlesztést, amelynek köszönhetően már több száz hektárnyi meggyültetvény újulhat meg. A friss meggy és meggylé fogyasztása beleillik az egészséges táplálkozás trendjébe, ezért cél, hogy a termelők olyan fajtákkal foglalkozzanak, amelyeket hatékonyan termeszthető és friss, étkezési célú gyümölcsként jól értékesíthető. Annál is inkább, mert a tapasztalatok szerint a felvásárlási ár ingadozása leginkább az ipari feldolgozásra szánt gyümölcsöt érinti.

(MTI)


  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •